نسل برتر

جمع دوستان.........به وبلاگ ما خوش اومدین.......

نسل برتر

جمع دوستان.........به وبلاگ ما خوش اومدین.......

کوروش کبیر ( الهه باران ) ...

در این مقاله میخوام یک وبلاگ رو به شما معرفی کنم و با اجازشون یک مقاله هم در این وب قرار بدم....... 

وبلاگ کوروش کبیر 

http://koorosh.tarlog.com/post/26/ 

 

======================================= 

تولد و به دنیا امدن کوروش کبیر به نقل از هرودت:کوروش دوم فرزند کبوجیه پارسی پسر کوروش اول و شاهزاده خانم ماندان (ماندانا) دختر استیاگ پادشاه ماد معرفی شده است. استیاگ که از پیشگویی هایی که برای پسری که از دخترش به جهان اید کرده و برای او سرنوشتی استثنایی اگاهی داده بودند نگران و هراسان بوده است٬ ترجیح میدهد داماد خود را مردی از یک خانواده خوب و خوشنام پارسی برگزیند که در هر حال چنین مردی در درجه ای پایین تر از یک فرد مادی متوسط قرار میگرفت. تعبییری که مغان به او میدهند به او یقین میسازد که فرزندی که از دخترش به دنیا خواهد امد به جای او پادشاه خواهد شد٬ پس پادشاه که سااخورده و بدون وارث ذکور است تصمیم میگیرد که نوه خود را نابود کند و هارپاگ٬ مردی مادی از خویشان خویش را که از وفادارترین کسان او بود و همه کارهای خود را به او میسپرد مامور ایت تکلیف دشوار میسازد٬ هارپاگ دلواپس انکه در اینده قاتل کودک معرفی شود ماموریت را به میتردتس یکی از چوپانان شاهی میسپارد که میدانست گله هایش را در مراتعی مناسب این قصه و کوهستانهای پر از حیوانات درنده میچراند. میتردتس در برابر التهاب و تاثر زن خود که درست در همین زمان کودک مرده ای به دنیا اورده بود مصمم میشود طفل را به جانوران وحشی نسپارد بلکه او را به جای فرزند نوزاد خود معرفی کند و به منظور انکه امر را بر ماموران شاه انجام شده وانمود کند نوزاد مرده به دنیا امده خود را در زنبیل که طفل دیگر را در ان گذاشته و به نزد او اورده بودند گذاشت٬ زر و زیورهای او را بر طفل مرده نهاد او را به دل کوهستان برد و در انجا رها کرد. حیله موثر می شود از ان پس ان کس که بعدها کوروش نامیده شد به وسیله زن چوپان و به نام فرزند او بزرگ میشود.

  بعدها هرودت نقل میکند که از سن ۱۰ سالگی علائم بزرگی کوروش در نزد همسالانش اشکار میشود که او را در بازیهای خود پادشاه میکردند و کوروش چنان نقش شاه را خوب بازی میکند که روزی پسر ارتامبرس یکی از بزرگان ماد را به شدت تنبیه میکند. به شکایت ارتامبرس٬ میتردتس و کوروش به حضور استیاگ دعوت میشوند و او فورا در میابد که پسر میتردتس٬ نوه خود اوست. استیاگ به قصد سیاست کردن هارپاگ در یک ضیافت شام گوشت پسر او را که فرمان به قتلش داده بود با گوشت گوسفند مخلوط میکند و خورد هارپاگ می دهد. به توصیه مغان استیاگ کوروش به پارس نزد پدرش کبوجیه میفرستد.

   پس از انکه آستیاگ کوروش را به دربار کبوجیه (پدر واقعی اش) فرستاد٬ کوروش مابقی دوران نوجوانی خویش را در دربار پدر گذراند.کوروش در دوران جوانی مطابق رسم پارسیان به فرماندهی سپاه کبوجیه رسید و در این زمان بود که راه و رسم جنگیدن و قدرت سپاه خویش را ازمود. در سال ۵۵۹ پیش از میلاد پس از درگذشت پدر به حکومت رسید 

==================================

نظرات 4 + ارسال نظر
علی باجول سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ق.ظ http://www.baranebarf.blogfa.com

سلام ممنون از مطالب خوبتون دوست داشتین به من هم سر بزنید

فرشته چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 12:39 ق.ظ http://daftaredeltangi.mihanblog.com

سلام. اگه دوس داشتی لینکم کن

ashkan پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:31 ب.ظ http://www.hjei.ibsblog.ir

دوست عزیزسلام خواستم یه خبر تاسف بار بهت بدم.
لطفا اگه خبرروکپی کردی ذکرمنبع رو فراموشت نشه چون این مطلب ناب وداغ مخصوص حامیه پس کپی بدون ذکر منبع نشه چون نه من راضیم نه طرفدارای حامی.
عنوان مطلب-آرامگاه کوروش یزرگ به زیرآب رفت.
پاینده باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
مدیرحامی 28مهر90

بابک پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:04 ب.ظ http://rokhdad.loxblog.com

سلام.
مطلب خوبی بود و اطلاعات مفیدی داد.
من هم یک وبلاگ تاریخ دارم.اگه خواستین لینکش کنید

سلام رفیق
حتما با کمال میل .......وبلاگ وزین و متنوعی دارید........موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد